top of page

Ofis Mobilyası Nasıl Seçilir Makale 2

Ofisler çalışma hayatının yürütüldüğü mekanlardır. Bu nedenle çalışılacak ve gerekli görüşmelerin yapılacağı ofislerin uygun şekilde hazırlanması gerekir. Girişimci olarak iş kurmak isteyen bireyin öncelikle çalışacağı ofisin yerini belirlemesi gerekir. Bu aşamadan sonra ise ofise uygun olacak mobilyaların seçimini yapması gerekir. Ofisler için mobilya seçimi yaparken birçok kriterin göz önünde bulundurulması gerekir.

Bu kriterler şunlardır;

  • Sağlığa uygunluk

  • Çalışma alanına ve yapılacak işe uygunluk

  • Dayanıklılık ve fonksiyonellik

  • Estetik tasarım

  • Kolay kullanılabilirlik

  • Temizlenebilirlik

  • Bütçeye uygunluk

  • Misafir ağırlamaya uygunluk

Ofisler için mobilya seçimi yeni girişimci adayları tarafından yapılabileceği gibi ofisini yenilemek isteyen kişiler tarafından yapılabilir. Ofis yenilemek isteyen kişilerin de aynı kriterleri göz önünde bulundurarak mobilya seçimini yapması gerekir.

1.Sağlığa Uygunluk

Ofis mobilyaları sağlığa uygun olarak satın alınmalıdır. Çalışanlar ofislerde uzun saatler çalıştıkları için bedeni rahatsızlık duymaları olağandır. Bu nedenle seçilen ofis sandalyesi veya koltuğu gibi ürünler rahat ettirecek şekilde tasarlanmış olan ürünler olmalıdır.

2.Çalışma Alanına Ve Yapılacak İşe Uygunluk

Çalışma alanına ve yapılacak işe uygunluk ofis mobilyası seçerken dikkat edilmesi gerekenler arasında yer alıyor. Örneğin mimarlık ofisi için mobilya alınıyorsa yapılacak çizimler göz önünde bulundurularak geniş masalar tercih edilmelidir. Ayrıca mobilya seçerken tercih edilen mobilyaların prestij kazandıracağı da göz önünde bulundurulmalıdır.

3.Dayanıklılık Ve Fonksiyonellik

Ofisler için tercih edilen ofis koltuğu, sandalyesi ve masası gibi ürünler dayanıklı olmalıdır. Bu sayede sürekli mobilya değiştirme sorunu yaşanmaz. Ayrıca satın alınan mobilyalar fonksiyonel olmalı ve çalışanların hareketlerine uyum sağlayabilmelidir. Özellikle evraklarla çok fazla uğraşılacak ofislerde masaların çekmeceli olması veya ofis için evrak dolaplarının mobilya listesinde yer alması gerekir.

4.Estetik ve Tasarım

Hazır ofis veya kiralık ofisler için mobilya seçimi yapılırken estetik ve tasarıma önem verilmelidir. Ofis iş yapılacak sektöre uygun renk ve özelliklere sahip mobilyalar kullanılarak tasarlanmalıdır. Ayrıca ofiste kullanılacak mobilyaların tamamı aynı renklerde veya uyum sağlayacak renklerde olmalıdır. Ofisin estetik bir görünüme sahip olması ofiste ağırlanacak misafirler için olumlu etki yaratırken aynı zamanda çalışmalarda verimlilik sağlar.

5.Temizlenebilirlik

Temizlenebilirlik çalışılacak ofisler için mobilya seçerken dikkate alınması gereken en önemli kriterlerdendir. Seçilen mobilyaların temizlenebilir olması pek çok kolaylığı beraberinde getirir.

Bunlar;

  • Ofislerde için seçilen koltuk ve sandalye gibi eşyaların kumaşlarının veya yüzeyinin temizlenebilmesi çay ve kahve lekelerinin kolayca çıkmasını sağlar.

  • Mobilyaların temizlenebilir olması mobilyaların sık sık değiştirilmesi sorununu ortadan kaldırır.

  • Temizlenebilen koltuk ve masalar temiz bir görüntü sergiler.

  • Ofis mobilyalarını sık sık değiştirmeye gerek kalmayacağı için bütçede sorun yaratmaz.

Açacağınız ofisiniz için kolay temizlenebilir mobilyalar tercih ederek bu kolaylıkları yaşayabilirsiniz. Ayrıca hazır ofis Gaziantep işine girmek istiyorsanız kiralayacağınız hazır ofisler için temizlenebilir mobilyalar seçebilirsiniz. Bu sayede ofisinizin kiralama süresi bitiminde temizlik sorunu yaşamadan yeniden kiralama yapabilirsiniz.

6.Misafir Ağırlamaya Uygunluk

Ofisinizi hazırlarken misafir ağırlayıp ağırlamayacağınızı hesaba katarak mobilya seçimi yapmalısınız. İş yapacağınız kişiler veya özel misafirleriniz ofisinize geldiğinde ayakta kalmak istemezler. Bu nedenle misafir ağırlamak için uygun olacak kaliteli mobilyaları tercih etmelisiniz. Rahatsız veya kötü görünüme sahip bir mobilyada oturmak sizi ziyarete gelen yakınınızı veya iş ortağınızı memnun etmeyecektir.

7.Düzen Sağlamak

Gününüzün büyük bir bölümünü geçireceğiniz ofisinizin düzenli olması gerekir. Bu sayede siz ve çalışanlarınız verimli bir çalışma gerçekleştirebilirsiniz. Bu nedenle alacağınız ofis mobilyalarının düzen sağlamasına önem vermelisiniz. İhtiyacınız olmayan eşya ve evrakları koyacağınız çekmecelerin, dolapların mobilyalarınız arasında yer almasını sağlamalısınız. Ayrıca fazla mobilya kullanacaksanız ofisin alanında fazla yer kaplamaması ve düzensiz bir görünüm oluşturmamasına dikkat etmelisiniz.

8.Bütçeye Uygunluk

Ofisiniz için mobilya seçerken bütçenizi de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü bir ofisin ihtiyacı olan mobilyaları satın almak önemli bir birikiminizin olmasını gerektirir. Ofisler için harcanması gereken paranın önemli bir miktarda olması kişilerin hazır ofislere yönelmesini sağlamıştır. Hazır ofis nedir? Diyecek olursanız hazır ofisler mobilya ve diğer ofis masraflarından kaçınarak işiniz süresince kiralayarak kullanabileceğiniz ofislerdir.

Hazır ofislerden yararlanmak yerine kendi ofisinizi kurmak isterseniz öncelikle bütçenizi oluşturmalısınız. Bunun için öncelikle ofisinizde olmasını istediğiniz ve olması gereken mobilyaların listesini hazırlamalısınız. Sonrasında da piyasa araştırma işlemini gerçekleştirerek mobilyalarını seçmelisiniz.




20 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Whatsapp-Icon.png
bottom of page